انگلیش کید : آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ،آموزش موزیکال، مکالمه ، حروف الفبا ، آهنگ ، کارتون ،واژگان انگلیسی ، دوره های آموزشی انگلیسی برای کودکان

مناسب ترین روش ها برای یادگیری زبان در کودکی

یادگیری زبان دوم یکی از مهم ترین مواردی است که باید در برنامه های هر فردی گنجانده شود. نتایج بررسی ها و مطالعات مختلف نشان می دهد کودکانی که در سال های کودکی به یادگیری زبان دوم می پردازند در بزرگسالی بهتر می توانند به برقراری ارتباط بپردازند، خلاقیت بیشتری از خود نشان خواهند داد و قادر خواهند بود از تبحر خود در تلفظ لغات به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

با اینحال آموزش زبان به کودکان به یک سیستم درست نیاز دارد.  کارشناسانی که در این حوزه فعالیت می کنند بر این باورند کودکانی که قبل از دوره نوجوانی زبان دوم یاد می گیرند در حل مسائل دیگر هم قدرت بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل است که آن ها سنین پایین تر از 10 سالگی را بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم می دانند. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش هایی بپردازیم که استفاده از آن ها می تواند مسیر یادگیری زبان را برای کودکان هموارتر کند.

روش غرقه سازی

اولین و مهم ترین روشی که برای یادگیری زبان وجود دارد قرار گرفتن در محیط است. در روش غرق سازی، کودک در محیطی که با زبان مرتبط است قرار می گیرد و تلاش می کند خود را با آن فضا وفق دهد.

در این روش کودک همه دروس خود را به زبان انگلیسی دریافت می کند. این موضوع در کشورهایی همچون مالزی به خوبی اجرا می شود. در این کشور مدارسی به فعالیت می پردازند که به کودکان کمک می کنند در محیطی کاملا تخصصی قرار گیرند و یادگیری زبان دوم را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

مالزی پرچم دار روش غرقه سازی

یکی از جمله کشورهایی که پرچم دار روش غرقه سازی کودکان برای یادگیری زبان است کشور مالزی است. در صورتی که مایلید تا با این روش بیش از پیش آشنا شوید و تکنیک های خاص آنرا به طور دقیق فراگیرید می توانید با خرید یک تور مالزی به این کشور سفر کرده و در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور به تحقیق در رابطه با روش غرقه سازی در این کشور نیز بپردازید.

روش اکتشاف در زبان دوم

زمانی که سن کودک بالاتر می رود می توان از این روش استفاده کرد. در روش اکتشاف در زبان دوم کودک به جای اینکه  به آموزش زبان بپردازد شناختش تقویت می شود. در این روش فرهنگ  و زبان دوم به عنوان یک مفهوم به کودک تدریس می شود و او را در شناخت بهتر محیط یاری می کند. در روش اکتشاف صحبت های مختلفی درباره فرهنگ و زبان های مختلف ارائه می گردد و ذهن کودک برای پذیرش بسترهای متفاوت آماده می شود. به خاطر داشته باشید که در این روش به جای اینکه هدف ما آموزش زبان دوم به کودک باشد سعی می کنیم او را با فرهنگ های مختلف آشنا کنیم و به او حق انتخاب بدهیم.

نقش والدین در آموزش زبان کودکان

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم آموزش زبان دوم به کودکان باید زیر نظر افراد متخصص باشد. تعداد جلسات و شیوه آموزش باید توسط افرادی انتخاب شود که در حوزه آموزش کودکان متخصص هستند. در این میان اگر والدین به امر تدریس آشنا نباشند ممکن است در این مسیر دچار مشکلاتی شوند. برای کاهش چنین مشکلاتی می توان از افراد متخصص استفاده کرد.

نقش والدین به عنوان مشوق بسیار پر رنگ خواهد بود. اگر کودکی دارید که می خواهید او را با زبان دوم آشنا کنید باید توانایی هایش را در صحبت کردن به رخ بکشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

%تخفیف ویژه آموزش زبان انگلیسی کودکان%
مشاهده جشنواره تخفیف