انگلیش کید : آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ،آموزش موزیکال، مکالمه ، حروف الفبا ، آهنگ ، کارتون ،واژگان انگلیسی ، دوره های آموزشی انگلیسی برای کودکان

پنج نکته مهم در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با انگلیشدان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

علت آن نیز مشخص است؛ یادگیری زبان انگلیسی میتواند در آینده موفق کودکان و پیشرفت های بعدی آنها بسیار تاثیرگذار باشد.

از این رو والدین نیز از جهت دلسوزی و احساس نیاز فراوان برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود، همواره به دنبال کارآمد ترین روش ها برای آموزش زبان به کودکان خود بوده اند.

Five important points in teaching English to children

امروز در این مقاله از وبسایت آموزش آنلاین زبان انگلیشدان قصد داریم نکات مهمی را در مورد یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان با شما عزیزان در میان بگذاریم.

نکته مهمی که باید آنرا به عنوان یک امتیاز برای بچه های خود در نظر بگیرید این است که آموزش زبان به کودکان از سهولت، سرعت و بازدهی بسیار بیشتری نسبت به بزرگسالان برخوردار است.

از آنجا که کودکان در این  سنین دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و برخلاف بزرگسالان ، هیچ نگرانی و دغدغه ای ندارند ، می توانند در یادگیری زبان انگلیسی بسیار موفق باشند.

اما یک نکته بسیار مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسالان باید صحیح و مبتنی بر مبانی خاصی باشد.

در غیر این صورت ، کودک برخلاف میل ما علاقه ای به یادگیری زبان انگلیسی نشان نمی‌دهد و حتی ممکن است  از آن متنفر شده و در بزرگسالی نیز هیچ گاه موفق به یادگیری به صورت کامل نگردد.

در ادامه با مهم ترین نکات آموزش زبان به کودک با ما همراه باشید.

از زور و تحکم در آموزش زبان کودکان استفاده نکنید

احتمالا با خواندن جمله بالا، این به ذهتان امده باشد که ایا کودکی وجود دارد که بدون زور و اجبار علاقه مند به یادگیری زبان باشد؟!

بله حق با شماست! اما منظور ما این است که  تدریس زبان انگلیسی برای کودکان باید با روشی انجام شود که شما  فرزندان خود را مجبور نکنید که زمان معینی را برای یادگیری زبان انگلیسی ، انجام تمرینات دستور زبان انگلیسی یا حفظ لیستی طولانی از کلمات انگلیسی صرف کنند.

در عوض شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا کودک خود را در زبان انگلیسی غوطه ور کنید. باید سعی کنید از کارتون ها و فیلم های انگلیسی مورد علاقه او استفاده کنید و برای او به انگلیسی آواز و شعر بخوانید و بازی کنید.

پس درست است که کودکان به طور خودکار، خودشان با اهمیت یادگیری زبان اشنا نیستند و شاید لزومی برای انجام آن نداشته باشند، ولی میتوانیم با انجام کار هایی که در نظر آنها اهمیت دارد، بهانه و انگیزه یادگیری زبان را برایشان ایجاد کنیم.

با دست پر به سراغ آموزش زبان انگلیسی برای کودکان بروید

یکی از دلایل عدم موفقیت والدینی که می خواهند به کودکانشان انگلیسی بیاموزند این است که منابع درستی را برای این کار انتخاب نکرده اند.

پنج نکته مهم در آموزش زبان انگلیسی

بدیهی است که کتابها و منابع اموزش زبان انگلیسی که برای کودکان طراحی شده اند بسیار متفاوت از کتابهای انگلیسی برای بزرگسالان است.

علاوه بر این ، سن، سطح مهارت زبان و علایق کودک شما ممکن است منابع او را برای آموزش زبان انگلیسی کودکان تعیین کند.

به عنوان مثال ، حتی اگر می خواهید از کارتون های انگلیسی برای کودک خود استفاده کنید ، باید بدانید که کارتون مناسب کودکان دو تا پنج ساله با گروه های سنی دیگر متفاوت است.

به بیان دیگر، در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 11 ساله نمی توان شیوه هایی را که در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 5 ساله استفاده می شود، به کار گرفت.

علاوه بر انتخاب منابع زبان مناسب برای آموزش زبان انگلیسی از پایه برای کودکان ، باید سعی کنید از منابع دیگری که خسته کننده نیستند هم استفاده کنید. در این قسمت باید بسیار در انتخاب این منابع خلاق باشید؛

این بدان معنی است که شما نباید فقط از کارتون و فیلم آموزشی زبان انگلیسی کودکانه استفاده کنید. در عوض ، برای ایجاد علاقه بیشتر در کودکان باید مثلا از بازی های مختلف انگلیسی برای کمک به کودکان خود استفاده کنید.

باید توجه زیادی در انتخاب نوع بازی ها داشته باشید تا تطابق کاملی با نیاز ها، اهداف و خصوصیات اخلاقی فرزندتان داشته باشد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید شاد و مفرح باشد

در آموزش زبان به کودکان باید به دنبال روش ها، منابع و ترفند هایی باشید که برایشان بسیار مفرح و شادی آور باشد در غیر اینصورت بازدهی خوبی نخواهید گرفت.

حتی خودتان را به جای فرزندتان بگذارید و ببنید اگر فقط بخواهد با یک کتاب و یک‌ زبان نا آشنا سر و کار داشته باشد تا چه حد کسل کننده خواهد بود.

کودکان عاشق دویدن، بازی کردن و تقلا کردن هستند.

پس سعی کنید زبان انگلیسی را هم به شدت برای آن ها جذاب کنید.

مثلا برای یاد دادن فعل jump به فرزندتان، خودتان نیز بپرید و فرزند خود را نیز تشویق به این کار کنید! یعنی از او بخواهید که از شما تقلید کند.

و یا مثلا فعل sit down به معنای بشین و stand up به معنای بایست را باز به روش قبل و انجام دادن این عمل به همراه تکرار لغت به او بیاموزید.

مطمئن باشید که چنین روشی بسیار مفید تر از صرفا آشنا کردن بچه ها با آوای لغات و افعال انگلیسی است.

در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان باید بسیار با صبر و حوصله باشید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد هنگام آموزش زبان انگلیسی به کودکان مرتکب می شوند این است که تصور می کنند آنها باید به اندازه بزرگسالان از اهمیت یادگیری زبان آگاه باشند و فواید آموزش را به همان اندازه جدی بگیرند.

پنج نکته مهم در آموزش زبان انگلیسی

 

گاهی اوقات والدین از کودکان انتظار دارند که تمام موارد آموزش داده شده را به درستی استفاده کنند. اما در واقعیت ، چنین انتظاری کاملاً اشتباه است . فقط می تواند بازدهی یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان را به شدت کاهش دهد.

باید بعد از ارائه ی آموزش به کودکان انها را تا حدی به حال خود رها نموده و از آنها انتظار بالایی نداشته باشید. خیلی وقت ها ممکن است که بخواهند بازی گوشی کنند و توجه کامل را به آموزش های شما ندهند. این نباید شما را بی حوصله و یا عصبانی کند.

در نظر داشته باشید که این مسائل کاملا طبیعی است و بدانید که به مرور یاگیری زبان انگلیسی برای کودکتان اتفاق می افتد.

در آموزش زبان به کودکان جایزه دادن را فراموش نکنید!

این را می توان یکی از بهترین شگرد ها برای ایجاد انگیزه بسیار بالا در کودکان معرفی نمود که پدر و مادر ها به شدت می توانند از آن استفاده کرده و شاهد نتایج شگفت انگیز آن باشند.

قبل از هرچیز باید بگوییم که اصلا جای نگرانی وجود نخواهد داشت! برای استفاده از این روش بسیار کاربردی لازم نیست هزینه های زیادی کنید. با کوچکترین و ارزان ترین تشویقات می توانید انگیزه کودکتان را در مسیر یادگیری زبان انگلیسی چند برابر افزایش دهید.

مثلا می توانید در صورتی که فرزندتان یک مبحث را به خوبی و در زمان مشخصی مسلط شد، برای او یک جایزه در نظر بگیرید و یا حتی او را به پارک ببرید.

این بسیار مهم است و در ذهن کودک شما ثبت میگردد. و می داند که در آینده نیز اگر بتواند موفقیت قبلی خود را مجددا تکرار کند، جایزه های حتی بهتری خواهد گرفت.

منبع: آموزش زبان آنلاین کودکان انگلیشدان
www.englishdon.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

%تخفیف ویژه آموزش زبان انگلیسی کودکان%
مشاهده جشنواره تخفیف